Заходи
щодо реалізації концепції національно-патріотичного виховання
по ЖДНЗ № 42 на 2022-2023 н.р.
МЕТА: організувати освітню діяльність в закладі з питання національно-патріотичного виховання відповідно до Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах.
ЗАВДАННЯ:
Освітні:
→ на прикладі найближчого природного оточення познайомити дошкільників з навколишнім світом, допомогти їм усвідомити своє місце в ньому;
→ вчити орієнтуватися в природному та соціальному середовищі існування;
→ залучати дітей до національних традицій українського народу.
Розвиваючі:
→ засобами патріотичного виховання розвивати інтелект дитини, формувати наочно-образне мислення, творчі здібності, елементи самостійності, навички взаємин з дорослими і однолітками;
→ формувати дбайливе ставлення до природи і всього живого;
→ розвивати інтерес до українських традицій і народних ремесел;
→ розвивати почуття відповідальності і гордості за свою країну.
Виховні:
→ виховувати дбайливе ставлення до природи і людей свого краю, країни;
→ виховання у дитини любові і прихильності до своєї сім’ї, дому, дитячого садка;
→ виховання поваги до людей інших національностей.
№ з/п | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний | Відмітки про виконання |
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНА РОБОТА | ||||
1. | Опрацювання нормативно-правових документів з питань національно-патріотичного виховання дітей. Актуалізувати знання педагогів про нормативно-правові документи, що регламентують громадянсько-патріотичне виховання дошкільників | По мірі надходження | Вихователь-методист | |
2. | Забезпечити організаційно-методичний супровід модернізації змістового наповнення національних куточків в групах ДНЗ. | Вересень-листопад | Вихователь-методист | |
3. | Поповнити методичний кабінет ілюстративним та дидактичним матеріалом з національно-патріотичного виховання | Протягом року | Вихователь-методист, вихователі вікових груп | |
4. | Організувати виставку методичних посібників з патріотичного виховання дошкільників. | Лютий 2023 | Вихователь-методист | |
5. | Підібрати медіа продукцію за темами: «Народна іграшка», «Народні та державні символи», «Національний одяг», «Природа Охтирщини» | Протягом року | Вихователь-методист | |
6. | Забезпечити висвітлення заходів національно-патріотичної спрямованості, які реалізуються закладом, на сайті ДНЗ в рубриці «Новини» | Протягом року | Вихователь-методист | |
Робота з кадрами | ||||
1. | Перегляд різних форм роботи з дітьми з національно-патріотичного виховання | Протягом року | Директор, вихователь-методист | |
2. | Організація проєктів громадянськопатріотичного змісту в різних вікових групах | Протягом року | Вихователь-методист | |
3. | Як ознайомлювати дошкільників з народними й державними українськими символами Семінар-практикум
• розширити знання педагогів про методи, прийоми та засоби ознайомлення дітей з народними й державними українськими символами • продемонструвати приклади організації освітньої діяльності з дітьми різних вікових груп |
Жовтень-січень | Вихователь-методист | |
4. | Методи та прийоми громадянськопатріотичного виховання дошкільників.
Консультація для педагогів-початківців |
вересень | Вихователь-методист | |
3. | Обговорення новинок педагогічної літератури та огляд періодичних фахових видань з даного питання | Протягом року | Вихователь-методист, вихователі вікових груп | |
4. | Круглий стіл «Основи патріотичних почуттів дошкільників: як формувати та які напрями обрати» | Грудень | Вихователь-методист, вихователі вікових груп | |
5. | Провести літературне свято поезії Т.Г. Шевченка | Березень | Вихователь-методист, вихователі | |
6. | Діагностика професійної компетентності педагогів щодо громадянськопатріотичного виховання дошкільників
Тест та анкетування |
Листопад | Вихователь-методист, вихователі | |
7. | Стан роботи з громадянськопатріотичного виховання дошкільників. Тематичний контроль | Лютий | Вихователь-методист, вихователі | |
Робота з дітьми | ||||
1. | Реалізовувати завдання національно-патріотичного виховання в різних видах дитячої діяльності | Протягом року | Вихователі вікових груп | |
2. | Поповнити розвивальне середовище вікових груп дидактичними іграми з національно-патріотичного виховання | Протягом року | Вихователі вікових груп | |
3. | Систематично організовувати роботу з дітьми у міні-музеях | Протягом року | Вихователі вікових груп | |
4. | Організувати проведення народних свят: – Свято Покрови – Свято Миколая – Різдвяна казка – Щедрий вечір, добрий вечір – Свято Водохреща – Масляна – Великдень | жовтень грудень січень січень лютий лютий квітень | Вихователь-методист, вихователі вікових груп, спеціалісти ДНЗ | |
5. | Забезпечення творчих інтересів дошкільників через гурткову роботу | Протягом року | Вихователь- методист, керівник гуртка | |
6. | Організувати віртуальні екскурсії в дитячу бібліотеку, до краєзнавчого музею, до визначних пам’яток рідного міста | Протягом року | Вихователь-методист, вихователі вікових груп | |
7. | Проводити тематичні заняття та бесіди з питання національно-патріотичного виховання | Протягом року | Вихователі вікових груп | |
8. | Систематично використовувати народні ігри в освітній діяльності | Протягом року | Вихователі вікових груп, спеціалісти ДНЗ | |
9. | Систематично організовувати виставки дитячих робіт | Протягом року | Вихователі вікових груп | |
10. | Організувати проведення педагогічної ради
Порядок денний 1. Результати виконання рішень попереднього засідання педради (керівник ЗДО). 2. Цілісність, системність і послідовність планування й організації проєктної діяльності громадянськопатріотичного змісту (аналіз роботи вихователів: вихователь-методист). 3. Малі форми усної народної творчості як складова національно-патріотичного виховання (з досвіду роботи: вихователі молодших груп). 4. Народні іграшки як засіб ознайомлення дітей з українськими ремеслами (з досвіду роботи: вихователі середніх і старших груп). 5. Календарна обрядовість у роботі з дітьми (з досвіду роботи: вихователі всіх вікових груп). 6. Практикум «Народні ігри в житті сучасної дитини» (вихователь-методист) |
Березень 2023 | Завідувач | |
Робота з батьками | ||||
1. | Продовжити роботу Консультативного центру для батьків або осіб, які їх замінюють, і дітей, які виховуються в умовах сім’ї | Протягом року | Спеціалісти ДНЗ | |
2. | З метою підтримки різнобічного розвитку дітей раннього віку, надання психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють продовжити роботу консультативного центру «Разом з мамою» | Протягом року | Спеціалісти ДНЗ | |
3. | Виховуємо громадянина в родині Круглий стіл для батьків | Вересень 2022 | Вихователь-методист, вихователі | |
4. | Організувати виставки, ярмарки, Дні відкритих дверей, акції відповідно до плану роботи ДНЗ . | Протягом року | Вихователь-методист, вихователі | |
5. | Поповнити інформаційний матеріал по роботі з батьками з національно-патріотичного виховання | Протягом року | Вихователь-методист, вихователі вікових груп | |
6. | Поповнювати веб-сторінку на сайті ДНЗ з питання національно-патріотичного виховання дітей в родині. | Протягом року | Вихователь-методист | |
7. | Висвітлювати в закритих групах у Фейсбуці питання з національно-патріотичного виховання дітей, розміщувати відповідні поради та рекомендації. | Протягом року | Вихователі вікових груп |
Вихователь-методист ___________Ірена Башинська