Адаптація дітей до дитячого садочка

10.Жов.2021
Адаптація дітей до дитячого садочка

     Для успішної адаптації дитина повинна досягти певної стадії розвитку: фізичного, розумового і соціального. Більшість дітей вступають до дитячого садка чи ясел у віці від 1,5 до З років. Однак, з деяких причин буває, що дитина починає відвідувати садок у віці 5—5,5 років. У будь-якому віці — це різка зміна звичного способу життя, початок нового періоду. Далеко не всі діти легко сприймають цю зміну.

    Процес пристосування (адаптації) до дитячого садка проходить індивідуально. Середній строк адаптації дітей раннього віку – 7-15 днів, молодшого дошкільного віку – 2-3 тижні, старшого дошкільного віку – 1 місяць. виникнення у дитини стійкого «адаптаційного синдрому» свідчить про її неготовність до виходу із сім’ї.

Як батькам визначити готовність дитини раннього віку до дитячого садка?

✔ На прогулянці малюк сам підходить до дітей на майданчику, намагається вступити в контакт.

✔ Маля здатне кілька годин на день проводити без мами.

✔ Дитина розбірливо може виразити свої потреби словами.

✔ Малюк уже досить спритний, вміє самостійно їсти (і пережовувати!), миє руки й умивається, вдягає і знімає із себе основні предмети одягу.

✔ До кінця раннього віку в дитини з’являється прагнення до самостійності, її інтереси переміщаються від світу предметів до світу спілкування з дорослими.

 Щоб процес адаптації не затягувався, необхідно:

⇨ У перші дні – короткочасне перебування у групі – 1-2 години;

⇨ Наблизити домашній режим до садкового;

⇨ Утримуватися від шумних масових вистав, або зменшити емоційне навантаження;

⇨ Навчати навичок самообслуговування (одягання, умивання, складання іграшок).

    Головною педагогічною умовою успішної адаптації дитини до дитячого садочка є єдність вимог до малюка в сім’ї та дитсадка. Правильна поведінка рідних у період адаптації дуже важлива, педагоги повинні надати рекомендації батькам:

⇨ Дитині потрібно говорити, що вона вже доросла;

⇨ Не залишати дитину на цілий день у групі;

⇨ Гуляти на майданчику після відвідування садка;

⇨ Давати із собою улюблені іграшки;

⇨ Повідомляти вихователя про особливі звички дитини;

⇨ Придумати ритуал «прощання» й обіграти його вдома;

⇨ Зустрічати дитину з посмішкою;

⇨ Розповідати якомога більше позитивного про садок;

⇨ Підтримувати самостійність дитини вдома.

( Джерело інформації – Ясінська Х. Адаптація дітей раннього віку до перебування в ДНЗ// Психолог дошкілля. – №4(21).