Заняття з дитиною вдома

13.Лют.2019
Заняття з дитиною вдома

Для розтягування короткої вуздечки мови по 5 або 10 хвилин щодня слід виконувати такі дії. Потрібно попросити дитину облизати верхню губу язичком, запропонувати йому постукати їм по зубам, як конячка копитами, ширше розкрити рот і спробувати дотягнутися мовою до верхніх зубів. Всі знають, що ділянки мозку, які відповідають за дрібну моторику і розвиток мовлення, взаємопов’язані. Тобто чим більше малюк вправно орудує руками і пальцями, тим менше проблем у нього з промовою. Існують нескладні вправи для логопедичних занять, навчальні вимовляння свистячих звуків (“з”, “з”), а також шиплячих (“ж”, “ш”, “ч” і “щ”). Крім того, часті проблеми зі звуками “р” і “л”, але і це можна відкоригувати самостійно в домашніх умовах. Займаючись, дитину треба посадити, поставивши навпроти нього дзеркало для самоконтролю. Домашні логопедичні заняття “р” зможуть “поставити” не завжди, цей звук вважається одним із самих складних і зазвичай вимагає втручання фахівця.

Приклад вправ

  Вправа “Сопілочка”. Попросіть малюка зімкнути зуби, витягнути губи сопілкою так далеко, як зможе. Прослідкуйте, щоб при підйомі язика нижня губа залишалася нерухомою. Вправу слід повторювати від 3 до 5 разів.

  Вправа “Чашечка”. Відкрити рот ширше, висунути язик і спробувати надати йому форму чашечки, піднімаючи кінчик і краї. Поки ви вважаєте до певного числа, нехай дитина намагається втримати язик в такому положенні. Вправа також повторюється від 3 до 5 разів.

  Вправа “Маляр”. Посміхнутися, відкрити рот. Після цього кінчиком язика, наче пензлем, “пофарбувати” небо зсередини.

  “Барабанщик”. Швидко ударяти кінчиком мови за верхнім рядом зубів, тримаючи рот відкритим. Ще одне – прибирати кінчик язика по черзі за верхні і нижні зуби. Вправа робиться під рахунок.

  “Їмо варення”. Посміхнутися, відкривши рот. Широко облизати верхню губу, стежачи за нерухомістю нижньої щелепи.

Закінчивши виконання вправ, переходите до повторення слів, що містять проблемні звуки. Можна заздалегідь приготувати картки з ними. Звук, над яким йде робота, слід повторити спочатку окремо кілька разів (від 7 до 10), потім у словах. Дуже корисно підібрати з потрібними словами скоромовки, їх обговорювання значно прискорює корекцію недоліків.