Ігри з м’ячем у логопедії

26.Тра.2023
Ігри з м’ячем у логопедії

У своїй повсякденній роботі ми займаємось розвитком у дітей всіх основних аспектів мовлеленя: звуковимови, словникового запасу, граматичної будови, зв’язного мовлення.

Для багатьох дітей з фонетико – фонематичним, загальним недорозвитком мовлення, притаманні труднощі у засвоєнні нових слів.

Це відображається не тільки в більш піздніх термінах появи слів у мовленні дитини та незначній кількості, так і труднощі розуміння дитиною слів та спотворення їх звукової та складової структури.

Обстеження мовлення дітей виявляє недостатню кількість узагальнюючих слів (овочі, фрукти, меблі, одяг). Діти називають невелику кількість слів у кожній групі предметів, деякі діти називають два – три найменування овочів,  фруктів і т.п.

Словник дошкільника збагачується переважно у процесі гри.  Ігри по збагаченню словникового запасу різноманітні та проводяться з використанням великої кількості візуального матеріалу.

У збагаченні мовлення дитини велике значення можуть мати ігри з м’ячем, регулярно проведені логопедом, вихователем та батьками.

Щоденно у вільний час, граючи з м’ячем, закріплюємо вживання узагальнюючих слів у мовлені дітей.

Гра з перекиданням м’яча

“Логопеду м’яч кидай і тваринок називай”

В залежності від теми гри можливі варіанти: “Логопеду м’яч кидай, чітко фрукти називай”, чи “Логопеду м’яч кидай, чітко транспорт називай”

Мета: збільшення словникового запасу за рахунок вживання узагальнюючих слів, розвиток уваги та пам’яті.

Хід гри: Логопед називає узагальнюючі поняття та кидає м’яч, почергово кожній дитині.  Дитина повертає м’яч логопеду має назвати предмети які відносяться до цього узагальненого поняття.

Ігри з м’ячем універсальні, різноманітні та наповнені змістом.

Особистий досвід вчителя-логопеда

вищої категорії Ганни Маєвської, ЖДНЗ № 42