Освітня програма Житомирського  дошкільного навчального закладу   №42 на 2022/2023 навчальний рік

24.Тра.2022
Освітня програма Житомирського  дошкільного навчального закладу   №42 на 2022/2023 навчальний рік
    ПОГОДЖЕНО                                              

педагогічною радою

Житомирського дошкільного

навчального закладу №42 

    ЗАТВЕРДЖЕНО

 Завідувач Житомирського

дошкільного навчального закладу №42

    ___________Л.Л. Єфремова

24.05.2022р.

Освітня програма

Житомирського  дошкільного навчального закладу   №42

Житомирської міської об’єднаної територіальної громади

на 2022/2023 навчальний рік

 

Програма розроблена відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»«Про забезпечення функціонування української мови як державної», Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та Концепції Нової української школи.

Освітня діяльність в дошкільному навчальному закладі у 2022/2023 навчальному році буде організована відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446),

22.06.2022

Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівниківЛист МОН № 1/6887-22 від 22.06.22 року

22.06.2022

Про методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній періодЛист МОН № 1/6894-22 від 22.06.22 року

03.06.2022

Про методичні рекомендації впровадження професійного стандарту керівника (директора) закладу дошкільної освітиЛист МОН № 1/6015-22 від 03.06.22 року

02.04.2022

Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в УкраїніЛист МОН № 1/3845-22 від 02.04.22 року

17.03.2022

Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осібЛист МОН № 1/3475-22 від 17.03.21 року

03.02.2022

Про затвердження рекомендованого Примірного чотиритижневого сезонного меню рекомендованого для організації триразового харчування дітей віком від 1 до 6(7) років в закладах освіти та інших організованих дитячих колективах на зимовий періодНаказ МОЗ № 215 від 03.02.22 року

22.12.2021

Щодо умов звільнення від плати за харчування дитини з особливими освітніми потребами, яка відвідує інклюзивну групу в закладі ​дошкільної освітиЛист МОН № 4/1253-21 від 22.12.21 року

19.10.2021

Про затвердження професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти»Наказ Мінекономіки № 755-21 від 19.10.2021 року

28.09.2021

Про затвердження професійного стандарту «Керівник (директор) закладу дошкільної освіти»Наказ Мінекономіки № 620-21 від 28.09.2021 року

25.08.2021

Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіт на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороб (COVID-19)Постанова головного державного санітарного лікаря № 8 від 25.08.2021 року

10.08.2021

Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному роціЛист МОН № 1/9-406 від 10.08.21 року

07.07.2021

Планування роботи закладу ​дошкільної освіти на рікЛист МОН № 1/9-344 від 07.07.21 року

17.05.2021

Про затвердження форми звітності з питань діяльності закладів дошкільної освіти та інструкції щодо її заповненняНаказ МОН № 536 від 17.05.2021 року

12.01.2021

Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакціяНаказ МОН № 33 від 12.01.2021 року

30.11.2020

Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освітиНаказ ДСЯОУ № 01-11/71 від 30.11.2020 року

09.11.2020

Щодо педагогічного навантаження практичного психолога закладу дошкільної освіти комбінованого типу з спеціальними та інклюзивними групамиЛист МОН № 6/1340-20 від 09.11.20 року

30.09.2020

Про затвердження типових програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти щодо запобігання проявам насильстваНаказ МОН № 1214 від 30.09.2020 року

22.09.2020

Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)Постанова МОЗ № 55 від 22.09.2020 року

30.07.2020

Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному роціЛист МОН № 1/9-411 від 30.07.2020 року

25.06.2020

Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освітиЛист МОН № 1/9-348 від 25.06.20 року

21.05.2020

Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)Постанова МОЗ № 25 від 21.05.2020 року

23.04.2020

Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти під час карантинуЛист МОН № 1/9-219 від 23.04.20 року

30.01.2020

Щодо тривалості щорічної основної відпустки вихователів закладів дошкільної освіти у 2020 роціЛист МОН № 1/9-59, Профспілки працівників освіти і науки № 02-8/100 від 30.01.2020 року

12.12.2019

Про організацію та проведення у 2020 році моніторингового дослідження якості дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS (Early Childhood Education Rating Scales)Наказ МОН № 1561 від 12.12.2019 року

12.12.2019

Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освітиЛист МОН № 1/9-765 від 12.12.19 року

12.12.2019

Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батькамиЛист МОН № 1/9-766 від 12.12.19 року

01.11.2019

Щодо тривалості щорічної основної відпустки педагогічних працівниківЛист МОН № 1/12-5828 від 01.11.19 року

05.08.2019

Про затвердження уніфікованої форми акта, що складається за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері дошкільної освітиНаказ МОН № 1070 від 05.08.2019 року

02.07.2019

Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному роціЛист МОН № 1/9-419 від 02.07.19 року

10.04.2019

Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освітиПостанова КМУ № 530 від 10.04.2019 року

14.02.2019

Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освітиЛист МОН № 1/11-1491 від 14.02.19 року

01.02.2019

Про створення робочої групи щодо розроблення і затвердження Концепції забезпечення якості ​дошкільної освітиНаказ МОН № 111 від 01.02.2019 року

13.11.2018

Щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освітиЛист МОН № 1/9-691 від 13.11.18 року

Щодо тривалості щорічної основної відпустки вихователя-методиста закладу дошкільної освітиЛист МОН № 4.5/1141-21 від 13.05.21 року

13.04.2021

Щодо тривалості щорічної основної відпустки практичного психолога закладу дошкільної освітиЛист МОН № 1/11-2516 від 13.04.21 року

07.04.2021

Про оплату завідувачу закладу дошкільної освіти за години заміни вихователя, що тривала не більше двох місяцівЛист МОН № 1/11-2363 від 07.04.21 року

31.03.2021

Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо впровадження оновленого Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти)Наказ МОН № 397 від 31.03.2021 року

16.03.2021

Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освітиЛист МОН № 1/9-148 від 16.03.21 року

22.01.2021

Щодо безкоштовного харчування дітей в закладах дошкільної освіти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, або з числа внутрішньо переміщених осібЛист МОН № 1/9-50 від 22.01.21 року

та інших нормативних документів.

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 42  комбінованого типу здійснює освітньо-виховний процес у 2022/2023 навчальному році за такими пріоритетними напрямами:  гуманітарним.

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня.

У дошкільному навчальному закладі встановлено 5-денний навчальний тиждень. Заклад працює з 7.30 до 18.00. Режим роботи чергових груп – 7.00 – 19-00год.

Враховуючи підсумки освітньої діяльності за минулий навчальний рік педагогічний колектив закладу дошкільної освіти продовжує спрямовувати свою діяльність у наступному році на вирішення наступних завдань :

– Створення умов для підвищення кваліфікації педагогічних кадрів через урізноманітнення інтерактивних форм роботи, заохочення до творчих пошуків.

– Удосконалення форм та методів освітньої діяльності з дітьми шляхом активізації використання інноваційних освітніх технологій, інтерактивних методів навчання, розвиваючих ігор.

– Формування життєвої компетенції дошкільника через провідну діяльність – гру; залучення до елементарних загальноприйнятих норм і правил взаємовідносин з однолітками та дорослими; формування економічних знань патріотичних почуттів.

У закладі дошкільної освіти   №42    функціонує 11 груп

 2  перших молодших групи (від 2 до 3 років),

 2 других молодших групи (від 3 до 4 років),

      2 середні групи (від 4 до 5 років),

 1 старша група (від 5 до 6(7) років),

 1 група ЗПР – спеціальна для дітей з затримкою психічного розвитку,

 3 групи  – спеціальна для дітей з порушенням мовлення.

        У освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами.

      Зміст інваріантної складової забезпечується через чинну Програму розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»-2022р. Білан О.І, освітню програму «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку / [Н.В.Гавриш, Т.В.Панасюк, Т.О.Піроженко, О.С.Рогозянський, О.Ю.Хартман, А.С.Шевчук].

Мета освітньої програми – реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.

Завдання програми – сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу

Структура програми – визначення освітніх ліній відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, визначення загального обсягу навантаження на кожний вік дитини: ранній вік (третій рік життя), молодший вік (четвертий рік життя), середній вік (п’ятий рік життя), старший дошкільний вік (шостий рік життя). Кожна освітня лінія програми завершується показниками компетентності.

   Види діяльності

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України  20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Види діяльності плануються за освітніми лініями: «Ознайомлення із соціумом», «Ознайомлення з природним довкіллям», «Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо), «Сенсорний розвиток», «Логіко-математичний розвиток», «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування», «Здоров’я та фізичний розвиток». Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції освітніх ліній у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

Освітня та корекційно-розвиткова робота в спеціальній групі для дітей з порушенням мовлення здійснюється згідно з вимогами програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»,   навчально-методичного посібника Рібцун Ю.В. Логопедичний практикум: подолання фонетико-фонематичного недорозвитку мовлення у дошкільників, навчально –методичниго  посібника для   для дітей з порушенням мовлення Брушневська І.М., Рібцун Ю.В. Комунікативний компонент мовленнєвої діяльності для дітей з порушеннями мовлення.

  Програми розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» Сак Т.В. та комплексної програми розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт» Скрипнік Т.В. та ін.

Заклад працює за БАЗОВИМ КОМПОНЕНТОМ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ.

Базовий компонент дошкільної освіти затверджено наказом МОН № 33 від 12 січня 2021 року “Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція)”.

Форми організації освітнього процесу

Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій ― провідній для дітей дошкільного віку; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та інших) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних (доступних) знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. Організоване навчання проводиться у формі занять, починаючи з 3-го року життя. Протягом дня рівномірно розподіляються всі види активності за основними лініями розвитку залежно від бажань та інтересу дітей.

Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

     – у першій молодшій групі – не більше 10 хвилин;

     – у другій молодшій групі – не більше 15 хвилин;

     – у середній групі –20 хвилин;

     – у старшій групі –25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10  хвилин.

Організація проведення освітнього процесу у спеціальній групі для дітей з порушенням мовлення має свою специфіку.

Учителем-логопедом і вихователями у спеціальній групі для дітей з порушенням мовлення проводяться ігри-заняття з формування мовленнєвої діяльності, які мають єдину корекційно-розвивальну спрямованість.

Учитель-логопед та вчитель-дефектолог проводить:

фронтальні ігри-заняття – з усіма дошкільниками групи упродовж 25 хв.;

підгрупові ігри-заняття – з 4-6 особами (залежно від логопедичного висновку та наповнюваності групи) упродовж 25 хв.;

індивідуальні  ігри-заняття – з однією дитиною 10-15 хв.

У закладі створено середовище адаптоване до потреб дітей з особливими освітніми потребами. Перебувати в групі ЗПР та ЗНМ діти  можуть у віці до 6(7) років.

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України  20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу.

У освітньому процесі використовуються такі форми організації діяльності дітей: інтегровані, комплексні, індивідуальні, індивідуально-групові, групові заняття, а також міні-заняття упродовж дня.

  Гуртки за інтересами: 

у ІІ молодших групах:

з англійської мови – 2 заняття на тиждень;

у середніх групах:

    з ІКТ «Ерудит» – 1 заняття на тиждень;

з англійської мови – 2 заняття на тиждень;

у старших групах:

з англійської мови – 2 заняття на тиждень,

    з ІКТ «Ерудит»  – 1 заняття на тиждень.

Робота в гуртках за інтересами дітей ЗДО, є самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу. Її мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість. Заняття в гуртках за інтересами переважно планується в другій половині дня. Тривалість гурткової роботи – 15-25 хв. залежно від віку дітей. День проведення гурткової роботи визначено у розкладі занять кожної вікової групи.

Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2020/2021 навчальному році розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України

Зміст освітньої програми передбачає:

– формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

– виховання елементів природо доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

– утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

– розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Реалізацію змісту освітньої програми здійснює команда педагогів: вихователі, інструктор з фізичної культури, вчитель-логопед, вчитель-дефектолог, керівники музичні, педагог соціальний, практичний психолог та медичні сестри.

У закладі впроваджується інноваційна освітня діяльність: 

– методика сенсорного виховання за М.Монтессорі;

– LEGO-технології у розвитку творчих здібностей;

–  використання інтерактивних методів в розвитку пізнавальної активності дітей з особливими освітніми потребами;

– використання мнемотехніки в мовленнєвому розвитку;

– вивчаються досвіди «Розвиток зв’язного мовлення у дітей з затримкою  психічного розвитку»;  «Використання проектної діяльності в формуванні екологічної культури дошкільнят»;

Першочерговими завданнями ЗДО у воєнний час є:

– налагодження ефективної комунікації учасників освітнього процесу;

– відновлення освітнього процесу;

– зарахування до закладу дітей раннього та дошкільного віку із числа внутрішньо переміщених осіб за місцем тимчасового проживання;

– організація освітнього процесу в ЗДО для всіх дітей;

– своєчасне надання керівником ЗДО запиту до засновника щодо наявності проблем і можливих шляхів їх вирішення;

– створення у ЗДО безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу;

– створення умов для підвищення фахового рівня педагогічних працівників щодо організації освітнього процесу за дистанційною та змішаною формами організації освітнього процесу й надання педагогічної підтримки дітям раннього та дошкільного віку, у тому числі й з особливими освітніми потребами, їхнім батькам;

 – здійснення інформаційної підтримки та психологічного супроводу учасників освітнього процесу;

– здійснення співпраці з інклюзивними ресурсними центрами (далі – ІРЦ);

– застосування інструментів управлінської діяльності для вирішення 5 надзвичайних ситуацій.

У процесі організації комунікації учасників освітнього процесу, а також з метою покращення адаптації громадян із числа внутрішньо переміщених осіб із зон активних бойових дій працівники ЗДО  надає підтримку інформаційну, методичну, консультативну тощо дітям та їхнім сім’ям:

– сприяє організації комунікації дітей та їхніх батьків з іншими членами громади; – створювати безпечний соціально-освітній простір;

– адаптує освітній процес в умовах війни з урахуванням ситуацій, що склалися;

– добирає форми і методи взаємодії між учасниками освітнього процесу відповідно до конкретної ситуації кожного;

– володіє інформацією щодо ресурсного забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційної роботи;

– володіє навичками організації та проведення онлайн-заходів;

– налагоджує комунікацію з учасниками освітнього процесу в телефонному режимі, через листування електронною поштою тощо.

Технологічні аспекти організації комунікації з учасниками освітнього процесу.

ЗДО за допомогою сайту організовує взаємодію всіх учасників освітнього процесу й створює віртуальну бібліотеку, своєрідний банк освітніх ресурсів, постійно оновлює й поповнює інформаційне наповнення сайту, використовуючи ресурси онлайн-освіти, забезпечуючи залучення тимчасово переміщених дітей та їхніх сімей до різних програм з дошкільної освіти.

Оскільки форма освіти дошкільників залежить від безпекової ситуації і  орієнтується на виконання різних завдань, як-от:

  • забезпечення необхідною інформацією сімей, які евакуйовані з небезпечних територій і можуть долучитися до освітнього процесу за місцем тимчасового проживання,
  • сприяння тимчасовому долученню дітей до освітнього процесу в закладі з метою підтримки дітей та їхніх батьків у кризовому стані (в умовах евакуації, під час перебування у бомбосховищах, у медичних закладах, прихистках, притулках, при перетинанні кордону тощо).

Основними формами онлайн-комунікацій є: відеоконференція, форум, чат, блог, електронна пошта, анкетування, соціальні мережі.

Ефективно працюють створені групи із батьками, вихователями, психологами в соціальних мережах Viber, Telegram, WhatsApp тощо для отримання інформаційно-освітніх та психолого-педагогічних послуг; використовуються електронні платформи Zoom, GoogleMeet, Google Classroom, Microsoft Teams та ін.

Нормативно-правова база в умовах воєнного стану в Україні

  1. Закон України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».
  2. Лист МОН № 1/3370-22 від 06.03.2022 «Про оплату праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання».
  3. Лист МОН № 1/3454-22 від 15.03.2022 «Про перенесення атестації педагогічних працівників у 2022 році».
  4. Лист МОН №1/3475-22 від 17.03.2022 «Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб»
  5. Лист МОН №1/3593-22 від 22.03.2022 «Про здійснення публічних закупівель та обслуговування в органах Казначейства в умовах воєнного стану».
  6. Лист МОН №1/3556-22 від 19.03.2022 «Закладам освіти, установам, які вимушені змінити місце розташування у зв’язку з проведенням в місцях їх розташування бойових дій або тимчасовою окупацією території України, необхідно перейти на обслуговування до органів казначейства за новою адресою розташування».
  7. Лист МОН № 1/3737-22 від 29.03. 2022 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні».
  8. Лист МОН №1/9-766 від 12.12.2019 «Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками»

Матеріали для педагогів та батьків щодо психолого-педагогічного супроводу дітей дошкільного віку

  1. Як заспокоїти дітей під час війни https://mon.gov.ua/ua/news/monzapuskaye-informacijnu-kampaniyu-pro-te-yak-zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni.
  2. Як подбати про дитину, якщо ви знаходитеся з нею в укритті https://www.youtube.com/watch?v=VpJXr3UXCvo.
  3. Як говорити з дитиною, якщо батько чи мати захищає країну HTTPS://MON.GOV.UA/UA/PSIHOLOGICHNA-TURBOTA-VID-SVITLANI-ROJZ/YAKSHOBATKO-CHI-MATI-ZAHISHAYE-KRAYINU.
  4. Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиною https://www.youtube.com/watch?v=8ml9RPFun7s.
  5. Фізична безпека дітей під час війни. Сайт «Освітній омбудсмен України» https://eo.gov.ua/fizychna-bezpeka-ditey-pid-chas-viyny-pravylapovedinky-v-evakuatsii-na-okupovanykh-terytoriiakh-i-v-zoni-boyovykhdiy/2022/03/19/.
  6. Як підтримати дитину, якщо ви опинились у зоні активних бойових дій https://www.unicef.org/ukraine/stories/safety-backpacks-and-ways-to-reducestress. 13
  7. Поради, як підтримати дитину в дорозі від ЮНІСЕФ https://www.unicef.org/ukraine/stories/how-to-support-a-child-on-the-road.
  8. Рекомендації для населення під час воєнного стану https://phc.org.ua/news/rekomendacii-dlya-naselennya-pid-chas-voennogo-stanu.
  9. Як поводитися на блокпостах з перекладом на жестову мову https://www.youtube.com/watch?v=-YPGsjyjqQI.
  10. Ресурси позитивного батьківства від ЮНІСЕФ «П’ять мов у спілкуванні з дитиною» https://www.unicef.org/ukraine/documents/five-lovelanguages-in-communication-with-child.
  11. Підтримка батьків та дітей під час війни https://www.unicef.org/ukraine/parents-children-support-during-military-actions.
  12. Психологічна допомога для дітей Психологічна турбота від Світлани Ройз – YouTube.
  13. Як надавати першу психологічну допомогу https://moz.gov.ua/article/news/rekomendacii-z-psihologichnoi-dopomogi.
  14. Як підтримати дітей у часи невизначеності та стресу. Поради від ЮНІСЕФ https://www.unicef.org/ukraine/stories/7-tips-for-parents.
  15. Як допомагати дітям у замкненому просторі http://www.barabooka.com.ua/yak-dopomagati-dityam-u-zamknenomu-prostori/
  16. Методичні рекомендації щодо надання першої психологічної допомоги сім’ям з дітьми, дітям, які перебувають/перебували у зоні збройного конфлікту https://dszn-zoda.gov.ua/node/495.
  17. Для тих, хто приймає емігрантів і переселенців, для допомоги в адаптації https://www.youtube.com/watch?v=UXnS_T5JD5s&list=PLFVSJgZgf7h8rXg9TT yevxZkdfxAQXodS&index=8.
  18. «Розкажи мені». Безкоштовна інтернет-платформа для психологічних консультацій.https://tellme.com.ua/
  19. Як говорити про війну та повітряну тривогу з дітьми: поради чернівецької психологині.https://shpalta.media/2022/03/02/yak-govoriti-provijnu-ta-povitryanu-trivogu-z-ditmi-poradi-cherniveckoi-psixologini/
  20. Як швидко заснути, коли ви тривожні і вам важко розслабитися https://phc.org.ua/news/yak-shvidko-zasnuti-koli-vi-trivozhni-i-vam-vazhkorozslabitisya
  21. Як перевірити правдивість джерела інформації https://www.pedrada.com.ua/article/3025-yak-perevriti-pravdivst-djerela-nformats.
  22. Перелік матеріалів для дошкілля «Сучасне дошкілля під крилами захисту».HTTPS://MON.GOV.UA/UA/OSVITA/DOSHKILNA-OSVITA/SUCHASNEDOSHKILLYA-PID-KRILAMI-ZAHISTU/PEDAGOGAM-ZAKLADIV-DOSHKILNOYI-OSVITI.
  23. Платформа розвитку дошкільнят “НУМО” Навички для дошкільнят.https://numo.mon.gov.ua/.
  24. Онлайн-садок НУМО – спільний проєкт ЮНІСЕФ та Міністерства освіти і науки України. Розвивальні відеозаняття для дітей 3-6 років 14 https://www.youtube.com/playlist?list=PLJ231j4oXT7GY_u4kkhrKIpVJLyS2WL g.
  25. Онлайн-медіаресурс, присвячений освіті та вихованню дітей в Україні https://osvitoria.media/. Перелік сайтів, матеріали яких будуть корисними для вихователів, батьків, дітей і для інших учасників освітнього процесу
  26. Вебінар «Як підвищити ефективність дистанційної роботи». https://www.youtube.com/watch?v=MbFvVyacZOE.
  27. Моя країна – Україна: хрестоматія для дошкільнят з національнопатріотичного виховання / автори і укладачі – Н. Гавриш, О. Косенчук. – Харків: Ранок, 2022. – 96 с.
  28. Збірка абеток, казок, приказок, цікавинок, дитячих ігор тощо http://abetka.ukrlife.org/
  29. Серія з 10 онлайн зустрічей, які розроблені командою The LEGO Foundation. https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/suchasne-doshkillyapid-krilami-zahistu/pedagogam-zakladiv-doshkilnoyi-osviti/lego-igrovi-onlajnvzayemodiyi-dlya-doshkilnyat.
  30. Онлайн платформа для розвитку дітей (інтерактивні вправи, цікаві завдання) https://learning.ua/#google_vignette.
  31. Платформа «Розвиток дитини». Практичні завдання для всебічного розвитку дітей https://childdevelop.com.ua/.
  32. Радіо хвиля авторських казок українською мовою для дітей.https://kazky.suspilne.media/list.php.
  33. Мультики, книги, казки, що допоможуть відволікти дітей під час перебування в укритті https://dytyna.blog/multyky-knygy-kazky-shhodopomozhut-vidvolikty-ditej-pid-chas-perebuvannya-v-ukrytti/.
  34. Безкоштовні розмальовки на тему «Правила гігієни» https://mamabook.com.ua/bezkoshtovni-rozmalyovku-gigiena-10/.
  35. Мультфільм «Небезпечні знахідки». https://www.youtube.com/watch?v=gx7XHXAL2_g.
  36. Аудіоказки для малят https://oll.tv/uk/kids_audio-tales.
  37. «Війна очима дітей», конкурс дитячих малюнків. https://vseosvita.ua/no-war.
  38. Мультфільм «Про мінну безпеку: Лісовий скарб» ЮНІСЕФ https://www.youtube.com/watch?v=V5JZWI8TrEY.
  39. Поради від захисника України: МОН розробило інформаційний комікс для дітей у воєнний стан https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-vidzahisnika-ukrayini-mon-rozrobilo-informacijnij-komiks-dlya-ditej-u-voyennij-stan.
  40. Аудіоказки українською https://audiokazky.in.ua/.
  41. Ігри для зняття стресу у дітей https://dytyna.blog/igry-dlya-znyattyastresu-u-ditej/. 15
  42. «Дерево казок» — читати та слухати казки (аудіо) різних народів.https://derevo-kazok.org/audio-tales/.
  43. Журнал для дошкільнят і молодших школярів «Джміль» ( цікаві бесіди, вірші, приказки, оповідки, нетрадиційні техніки образотворчості, досліди в домашніх умовах, комікси, електронні додатки тощо) https://jmil.com.ua/2022-2.
  44. Кращі казки з усього світу для читання дітям дорослими, добірка аудіо казок.http://kazkar.info/.
  45. Казки для дітей українською мовою.https://onlyart.org.ua/children/kazky/?fbclid=IwAR2yXzQTyfuUTtCw7nn TTQYVAj2g4T42oRwfe6i8NactHTqRDh-8_tc1KK8.
  46. Український дитячий портал: авторські вірші, лічилки, веселі історії, анекдоти, загадки, прислів’я https://sonyashnik.com/.
  47. Національна освітня інтернет-платформа https://vseosvita.ua/.

Проект робочого навчального плану

Житомирського закладу дошкільної  освіти (ясла-садок) № 42

 на 2022/2023 навчальний рік

                                                                                     

В освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової  Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами.

№ з/р Назва Автор Документ про надання грифа
1 2 3 4
Освітні програми
1. Базовий компонент дошкільної освіти Під керівництвом Піроженко Т.О. Наказ МОН молодь спорту від 12/01/2021 №33
Програми (Комплексні та парціальні)
Комплексні програми:
2/3 Впевнений старт.Освітня програма для дітей молодшого та середнього дошкільного віку за заг. науков. редакцією Піроженко Т. О. Лист ІМЗО від 18.05.2020 №22.1/12-Г-275; від 23.07.2020 №1/11-4934Лист  МОН від 12.07.2019. №1/11-6327
4. Впевнений старт.Освітня програма для дітей старшого дошкільного віку за заг. науков. редакцією Піроженко Т. О., Лист МОН від 01.08.2017 № 1/11-7684
5. Дитина в дошкільні роки. Комплексна освітня програма. наук. керівник Крутій К. Л. Лист МОН від 06.11.2015 №1/11-16160
6. Дитина.Освітня програма для дітей від 2 до 7 років. кер. проекту Огнев’юк В. О., наук. ред. Бєлєнька Г. В., Половіна О. А., авт. кол. Богініч О. Л. та ін. Лист МОН від 09.11.2015 № 1/11-16163
7. Стежина.Комплексна альтернативна освітня  програма для дошкільних навчальних закладів, що працюють за вальдорфською педагогікою. Гончаренко  А.М., Дятленко Н.М. Лист ІМЗО від 26.02.2020 № 22.1/12-Г-149
8. Соняшник. Комплексна програма розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку . Калуська Л. В. Лист ІМЗО ВІДІ4.07.2017 № 21.1/12-Г-397
9. Українське дошкілля. Програма розвитку дитини дошкільного віку. Білан О.І Лист ІМЗО від 06.12.202122.1/12-Г751
10. Я у Світі.  Програма  розвитку дитини дошкільного віку від народження до шести років наук. керівник Кононко О. Л. Лист МОН від 12.07.2019. №1/11-6326
11. Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років “Віконечко” Сак Т.В. та ін.. Наказ Міністерства освіти і науки, України від 24.07.2018 №802
12. Навчально-методичний посібник  Логопедичний практикум: подолання фонетико-фонематичного недорозвитку мовлення у дошкільників. Рібцун Ю.В.    Лист ІМЗО від 21.12.2017р. №21.1/12-Г-837
13. Навчально-методичний посібник 

Комунікативний компонент мовленнєвої діяльності у дітей

Брушневська І.М.

Рібцун Ю.В.

   Лист ІМЗО від 19.04.2019р. №22.1/12-Г-231
Парціальні програми      
11. Англійська мова для дітей віком від 3 до 6 років. Парціальна освітня програма. заг. ред. – Низковська О.В., авт. – Кулікова І. А., Шкваріна Т.М. Лист ІІТЗО від 28.07.2015. №14.1/12-Г-952
12. Шаховими стежинами. Програма  та методичний посібник з навчання дітей гри в шахи авт. Купрієнко В.І., Ходосенко В.І., Сандакова О.Д. Лист ІМЗО від 28.12.2015. №2.1/12-Г-158, №2.1/12-Г-159
13. Юний легкоатлет. Програма  з фізичного виховання дітей старшого дошкільного віку авт. – Масляк І.П., Кулик Н.А. Лист ІМЗО від 28.12.2015. №2.1/12-Г-157
14. Безмежний світ гри з LEGO. Програма  розвитку дітей від 2 до 6 років та методичні рекомендації авт. – Рома О.Ю., Борук О.П., Близнюк О.І., Гонгало В.Л., Косенко Ю.В. Лист ІМЗО від 28.12.2015. №2.1/12-Г-150
15. Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях. авт.  – А. М. Богуш, І. Л. Сіданіч, В. Є. Сучок  та інші Лист МОН від 29.12.2015. №1/11-19157
16. Україна – моя Батьківщина. Програма  національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку авт. – Кичата І. І., Каплуновська О. М., Палець Ю.М.; за наук. редагув.Рейпольської О. Д. Лист ІМЗО від 25.03.2016. №2.1/12-Г-85
17. Вчимося жити разом.Парціальна програма з розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6-7 років. Піроженко Т. О., Хартман О. Ю. Лист ІМЗО від 13.06.2016. № 2.1/12-Г-363
18. Музично-оздоровчі мандрівки з дітьми п’ятого року життя: програма, методичні рекомендації. Малашевська І. А., к. пр. Трофімченко І. Є., авт. кол.: Бондар С. В. та ін. Лист ІМЗО від 31.10.2016. № 2.1/12-Г-795
19. Англійська мова для дітей віком від 3 до 6 років. Парціальна освітня програма. Мишкова І. В.,    Савлук Г.І., Ножовнік О. М. Лист ІМЗО від 01.12.2016. № 2.1/12-Г-837
20. Вчимося розмовляти болгарською мовою, мовою наших батьків. Бучацька Т. Г., Куманова Т. Д. Лист ІМЗО від 01.02.2018. № 22.1/12-Г-72
21. Граючись, вчимося. Англійська мова. Навчально – методичний комплект авт. – Гунько С., Гусак Л.,Лещенко З. Лист ІМЗО від 01.11.2017. №21.1/12-Г-727.
22. Комп’ютерна грамота для малят. Парціальна програма для дітей старшого дошкільного віку. Болотова О. М., Вайнер О. В., Семизорова В. В. Лист ІМЗО від 04.05.2018. № 22.1/12-Г-236
23. Музично-казкові намистинки:оздоровчо-освітня робота з дітьми. авт. – Трофімченко І.Є. Лист ІМЗО від 04.12.2018. №21.1/12-Г-1056
24. Про себе треба знати, про себе треба дбати. Парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку. Лохвицька Л. В. Лист ІІТЗО від 08.11.2013 № 14.1/12-Г-632
25. Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Парціальна  програма для ЗДО Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Лист ІМЗО від 12.02.2019. №22.1/12-Г-46
26. Аква-театр.  Парціальна  програма адаптації дітей раннього та дошкільного віку  до водного середовища та навчанню плаванню. Єфименко М. М., Лит’яков М.В. Лист ІМЗО від 16.04.2019. №22.1/12-Г-207
27. Казкова фізкультура. Програма  з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку авт. – Єфименко М. М. Лист ІІТЗО від 09.07.2019. №22.1/12-Г-627
28. Інтелектуальна мозаїка. Парціальна  програма інтелектуального дітей раннього та перед шкільного віку Зданевич Л.В.Пісоцька Л.С.Миськова Н.М.Таранціца С.В. Лист ІМЗО від 08.11.2019. №22.1/12-Г-1052
29. Скарбниця моралі. Парціальна  програма з морального виховання дітей дошкільного віку (видання 2-ге оновлене зі змінами і доповненням) Лохвицька Л.В. Лист ІМЗО від 08.11.2019. №22.1/12-Г-1054
30. Вітаю театру.  Парціальна  програма для дітей дошкільного віку Макаренко Л.В. Лист ІМЗО від 13.11.2019. №22.1/12-Г-1068
31. Лідер живе в кожному. Парціальна  програма для ЗДО по формуванню лідерського потенціалу дітей дошкільного віку Авторський колектив: Гавриш Н., Безсонова О., Воронов В. Лист ІМЗО від 18.05.2020. №22.1/12-Г-271
32. STREAM – освіта, або Стежинки  у Всесвіт. Альтернативна програма формування культури інженерного мислення в дітей  перед шкільного віку Наук.керівник Крутій К.Л. Лист ІМЗО від 14.07.2020. №22.1/12-Г-274
33. Дитяча хореографія.Програма хореографічної діяльності дітей від 3-х до 7-ми років. Навчально-методичний посібник. Шевчук А. С. Лист ІІТЗО від 05.05.2015 № 14.1/12-Г-255
34. Шкіряний м’яч.Програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри у футбол. Дроздюк В. І., Д’яконова Н. С., Коваленко Г.М., Якименко Н. ,1. Лист ІІТЗО від 18.06.2015 № 14.1/12-Г-526
35. Настільний теніс.Програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри в настільний теніс Авраменко О. М., Дроздюк В. І., Коваленко Г.М., Лист ІІТЗО від 18.06.2015 № 14.1/12-Г-528

Розподіл  занять на тиждень на дитину у групах загального розвитку

 закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №  42

на 2022/2023 навчальний рік

 

 

Види діяльності за освітніми лініями

Кількість занять на тиждень за віковими групами
перша молодша (від 2 до 3 років) друга молодша (від 3 до 4 років) середня (від 4 до 5 років) старша (від 5 до 6 років)
Ознайомлення із соціумом 1 2 2 3
Ознайомлення з природним довкіллям 1 1 1 2
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) 4 4 5 5
Сенсорний розвиток 2
Логіко-математичний розвиток 1 1 2
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 2 3 3 3
Здоров’я та фізичний розвиток* 2 3 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 10 11 12 15
5
Максимальна кількість занять на тиждень 10 11 12 20
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах)** 1,4 2,7 4,0 8,3

Примітки:

Художня література. 1 заняття на тиждень проводиться:

у І молодших групах інтегрується у заняття, освітньої лінії «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування»,

у II молодших групах вводиться, як окреме заняття за рахунок кількості занять освітньої лінії «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування»,

у середніх та старших групах, як окреме заняття за рахунок кількості занять освітньої  лінії  «Художньо-продуктивна діяльність».

Гуртки:

у старших групах проводяться гуртки:

з англійської мови;

з інформаційно-комунікативних технологій.